/ Vardag /

Vecka 34.



Besöket hos barnmorskan idag gick bra, förutom att jag glömde kissa i muggen. Haha var så akut att jag hann glömma bort på vägen från  besöksrummet till toaletten att lite av kisset skulle i en mugg. Fick kämpa på som sjutton för att få ut lite till. Gravidhjärnan. 

Alla värden såg iaf bra ut. Blodsockret var stabilt, jättebra puls och sf-måttet hade ökat med 2cm sen sist. Alltis lika skönt att höra. :)) 

Ris: • Denna vecka blir risen lätt och det är SÖMNEN. Jag får inte sova för den lilla tjejen där inne. Vaknar, kissar, lägger mig. Då blir det disco! Man tackar ja. 

Sedan gör det ont i höfterna då jag endast kan ligga på sidan nu. Så man byter liggläge rätt ofta. Också en grej son håller mig vaken.

• Bristningarna.. Har tillkommit någon mer nu. Andas och acceptera. Min kropp gör något fantastiskt. Skapar ett liv. 

Ros: • Packar BB-väskan i mitt huvud och fantiserar mycket om förlossning nu. Försöker föreställa mig vilken sorts smärta jag kommer gå igenom. Det är lite spännande och jag ser verkligen fram emot det! <3

• Min lille samboplutt kan väl få en ros denna vecka. Känns som han börjar förstå att det är extra tungt för mig vissa dagar. Så han tar väl hand om oss. Bara massagen som fattas ;)