/ Vardag /

Vecka 33.



Så här ser det alltså ut nu i vecka 33. Har ju varit ledig i en vecka från jobbet nu. Sa jag att jag kryper på väggarna typ? Lär hitta en sysselsättning nu känner jag. 


Barnet är nu 45cm och väger ca 2kg. Lagrar kroppsfett och huvudet växer. Det skrämmer mig lite. Haha huvudet behöver inte växa så mycket. Det kan det få göra sen :)

Ris: • Det känns fruktansvärt tungt ibland nu. Man känner sig stor och otymplig. "Men guuu va stor du är" är preecis vad man vill höra såna dåliga dagar. Haha! Komma ur soffan börjar bli jobbigt. Knyta skorna är typ som att springa marathon. Bara att vänja sig. 7 veckor kvar. 

• Jag kan inte ligga på rygg längre. Gjorde det häromdagen. Svetten började pärla sig på överläppen, kallsvettig på resten av kroppen, det snurrade och jag blev illamående. Hon låg väl och tryckte på kroppspulsådern. 


Ros: • Det börjar på riktigt närma sig nu. Igår föddes första barnet i en bf-juli grupp som jag är med i på facebook. Barnet föddes i vecka 32 och behövde i stort sett ingen hjälp alls. Med andning och så. Det är sjukt att jag har en "typ" färdigutvecklad bebis i min mage. 

• Rörelserna från lilla tjejen känns oftare och starkare. Snart undrar ja om hon inte sparkar sig ut genom magen. Nej men det är så härligt att känna henne hela tiden. <3