/ Vardag /

Outch

vecka 24. 23+0.

Sängen och skötbordet är monterat, äntligen! Nu kan man börja stå i dörröppningen och fantisera om hur flickrummet ska ta form. Beställt påslakan och skötbädd. Två punkter av typ resterande 3000 avcheckade.. Så mycket onödigt man lägge energi på. Allt bebis kommer behöva är förhoppningsvis bara mig och ett babyskydd. Resten löser sig. Men nej, här är man ute i god tid att börja handla.  Typ omöjligt att låta bli. 

Hur mår jag då?

Ris: 

• Kände mig för första gången idag som en häxa mot Andreas, för att han inte råka ta bort fötterna när jag skulle sätta mig i soffan. Ja. Ni hör ju. Det fick jag såklart höra efter.. Man känner inte igen sig själv. Läskigt! 

• Raska promenader kan jag ta bort från min "att göra" lista.. Hemsk värk vid höfterna, som håll nästan. Vad jag fattat är det ligamenten som livmodern upphängd i som blir försvagade, eller livmodern för tung. Gör förbaskat ont iaf. Blir långa, långsamma promenader hädanefter :)

• Efter en dag med jobb och promenad. Hemma och sätter mig för att vila för första gången på ca 10 timmar. Ryggen säger AJ. Dags att tagga ned Hyttra. 


Ros:

• Hon där inne i magen gör sig mer och mer märkbar. Det är liv och rörelse så fort man sätter sig eller ligger ned i stort sett. Även Andreas känner hennes rörelser mycket tydligare. Häftigt!! 

• Många främmande människor och kunder börjar prata och se att man väntar barn, det har bara varit kul hittills. 

Nog märker man klart och tydligt att kroppen säger ifrån det tempot man håller. Över lag så har jag mått som en gud den här graviditeten. Nu känns det som jag går på en skör tråd som är nära att brista. Foglossning? Eller bara en trött och utjobbad rygg. Den som lever får se. :)