/ Vardag /

En magisk dag, del 1.

15-07-13 
Börjar dagen med att ta en tur till Örebro. Lyckades få med mig Andreas då jag var så innerligt trött på att vara gravid. Han såg på mig att jag behövde få tröst shoppa. Hela dagen känner jag mig öm i ryggen. Tänkte inte något på det, utan det blev en snabbtur på stan.

ca20.00
Victoria och Per är hemma hos oss och ska käka. Vi tänkte oss hemmagjord pizza bakad på grillen. Misslyckades, så vi grillade på en köttbit istället. Kände mig trött, hade väl egentligen go lust att kasta mig i sängen. Men jag höll ut. Gick på toa, till min förvåning hittar jag en liten bit av slemproppen. Säger till Andreas att det här betyder absolut ingenting. Kan dröja en vecka till. 

15-07-14
Ca 12.00, alltså natten till tisdagen, drar värkarna igång. Upplever dom som mensvärk. Värkarna kommer då med 8-9minuters mellanrum och håller i sig i 1min. Klockar dom fram till 02.30. Somnar ifrån värkarbetet. Vaknar igen 04 och börjar klocka igen. 6minuters mellanrum. 

Ca 07.00 går jag upp på toaletten. Upplever att bindan jag satte i på natten har blivit blöt. Rosafärgat. Värkarna kommer nu med 4 minuters mellanrum och har blivit intensivare. Jag kan fortfarande andas mig igenom dom. 

Väcker Andreas och säger att jag är lite orolig över vad som konmit i bindan. Han tycker att jag ska ringa in. Ringer förlossningen och dom vill ha in mig på kontroll. Misstänkt fostervatten och för att värkarna är sakpligt täta och regelbundna. Dock inte så intensiva. 

Bilfärden in gick lugnt och fint. Ville inte att han skulle varken bromsa eller gasa. Var obehagligt nog med värkarna. Tog ett par värkar utanför bb, sen snabbade vi oss in.