/ Vardag /

Freedom writers & Getting played

Igår var det pissväder, jag måla och kolla film! Två filmer av alla jag kolla på fastnade jag för riktigt ordentligt.




Freedom writers:
En film om en kvinna som vill blir lärare på ett ställe där människorna placerar sig i grupper och ingen ger någon respekt som inte förtjänat det. Det är omöjligt för läraren att få ordning på klassen när alla skriver och bråkar med varandra. Dom lever i ett hemskt område där man kan gå ut en kväll och bli skjuten. Läraren vill ordna upp allt. Göra så dom får sin chans här i livet. Förintelsen var en sak som fick dom att inse vad dom höll på att bli. Så jävla bra film, du måste se den.



Getting played:
Riktigt rolig! Tre tjejer sitter på ett fik. Den ena säger att hon kan få vem hon vill utan tvekan i säng. Dom gör en deal att alla tre ska försöka på samma kille och måste filma i sovrummet för att få fram beviset. Killen dom ska leka med ska vara den första som går in i fiket, vilken leder till både det ena och den andra!

Två helsköna filmer, kolla om du får lika tråkigt som mig! Dom går på kanal plus. Nu ska jag ut och springa med frida på hästen!